Monday, February 21, 2011

hari ini hari mengundi




hari ni merupakan hari


Pilihanraya Kampus

*woot woot!!*

saya rase utk sume IPTA kt malaysia ni
ke UKM je
saya pun xpasti
*malas nk amik tau sume bnde ni sbnrnye!!*

seperti biasa
saya mmg agak lampi *lambat pick-up* when it comes to things like this
so pagi td saya bgn, siap2 nk pg wad
on my way nk pg wad, lalula dpn ibnu sina
tgk ade ramai2 org pki white coat beratur
dalam hati terdetik juga
ade ape hari ni?
then pndang keliling baru perasan
banyak gile poster2 bergantungan

"oh, election hari ni"

saya pun terus je ke wad
nntila vote, malas nk beratur
lgpun tatau nk vote sape


dekat wad
perbualan semuanya dimulakan dgn cara yang hampir serupa

"kau da mengundi belum?"
"have you voted?"
"aku blum mengundi lg, kau da ke?"

*sigh*

to be honest,
i dont think it will change anything no matter who you voted for
*sorry ye kpd calon2 dan individu2 yg pernah pgg jwtn dlm mpp tersebut*
ini kali ketiga saya mengundi sebagai pelajar fakulti perubatan UKM
*wpun saya blum 21 =D*
tp saya xrase ianya membawa ape2 faedah
bnde ni sekadar satu tugasan
pergi beratur, then register, pastu pangkah la sape2pun kt kertas tu
padahal bkn kenal pun
sekadar tgk sekali time malam rapat umum before prk
then we are supposed to choose or not to choose them to be our leader
come on la
xrealistik lgsg
all of them janji all these sweet2 things
at the end, kne jgk byr rm3 utk pas masuk yg *in my honest opinion* nonsense
*tbe2 je emo..sorry ye..blood of a debater runs in my veins =D*

tp seriously
politic is definitely dirty
*sorry to say*
off campus ke, in campus ke
it's a fact no one can deny
last2 kte yg mengundi ni jd mangsa
might as well xpyh mengundi kan


huhu
what more to say
i've already voted
*sekadar utk cukup syarat je*
and hopefully something changes in the future
jgnla sekadar janji
and we still berada di takuk yg lama



p/s : jgn jadi org yg memungkiri janji. itu munafik namanya!

6 comments:

Qi Wen 绮文 said...

I don't find why I need the pas when I'm staying outside..

nadhira khairudin said...

i know u're still confused..i can see it in your eyes...hahahahaha..i'm staying inside,and i wonder what is the pupose of my matrics card =0

faidhi said...

sangat la setuju. nad, sy nak X kamu.hahahahahahahhaa....

shyra said...

totally agreed..voting for mpp wont change anything, final words of any decision made in ocampus always came from the admin which are the lecturers, vice canselor etc.

konon nye nak bawak suara pelajar..huh~

ter-emo la pulek =)

Hasan Suyat said...

Lenkali pakat sume org buat undi rosakk.

hamba Allah said...

assalamualaikum,

undi dalam pilihanraya itu bukan sesuatu yang tiada nilai di sisi Islam. Sebaliknya, undi itu boleh menyebabkan seseorang mendapat pahala, ataupun mungkin mendapat dosa.

http://drmaza.com/home/?p=1353

sekadar berkongsi. tentang janji manifesto yang tak tertunai, memang benar, ia 1 amanah, tp apabila seseorang 2 dh berusaha semampu mungkin, dan Allah tak mengizinkan utk ia terlaksana, ia takkan terlaksana. kte merancang, Allah merancang, tp sesungguhnya perancangan Allah yang terbaik

dan jangan sempitkan politik semata-mata hanya pilihan raya, sbb politik adalah sebahagian dr Islam, kalu kte menolak politik, secara tak langsung, kte menolak Islam. nauzubillah..

"Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu kedalam Islam secara keseluruhan.." (2:208)

sekadar pandangan. anda bole menolak kata2 saya, tp jgn sesekali menolak ayat2 Allah..

'sampaikan walau 1 ayat'

sesungguhnya, aku telah menyampaikan, ya Allah..

p/s: boleh rujuk ustaz/ustazah utk tahu lebih lanjut.