Monday, July 27, 2009

on.the.bright.side


SHOCKING
kne kuarantin 1 mggu kt kolej
*effective today till august 2nd*


no students going out
&
no visitors coming in



it was unexpected
pg td ble class cancel ingatkn sume org kne balik and kosongkn kolej
skalinye,
pagar kunci terus


sedey...
sume buah yg g petik kt umah wan ari sabtu aritu tggl dlm kete kakak
maggi yg bwk dr rumah pun dlm keta die
and sebenarnye kakak siap ajak aku g shopping lg ptg ni
*abah da bg fund nk bli mini bar*
skali sume tggl mimpi indah je
aku xley kuar
kakak pun xley masuk
sedey lagi
sedey lagi dan lagi

but everything that happens
happens for a reason


so mesti ade hikmah sume ni

maybe TUHAN provide 1 week ni utk aku study
cover blik mne yg xtercover sblum start cvs
mmg byk sbb aku cm sibuk agt the first month kt sini
kalo x, aku jgk yg pressure ble study week btul2 nnti

maybe TUHAN nk elak daripada adik2 aku saket kalo aku blik
dahla due2 nk exam
kite tatau, ntah2 virus tu dormant kt kte
tp akn infect org laen

maybe bukan rezeki aku la kot nk mkn buah2an yg aku kait kt umah wan aritu
*mmg sedey gle sal yg ni*
xpela...musim buah dtg tiap2 tahun...
insyaAllah adela rezeki tahun dpn
*sedey jgk....xbley thn*


xpela..
TUHAN xkn buat sesuatu yg mensia2kn kte..
mesti ade kebaikannye sume ni
sabar la ek...
bkn lme sgt pun...

1 mggu je

till then


9 comments:

FaDhLi said...

good reflection.
bersabarlah.

nadhira khairudin said...

thanks~~

W said...

mcm sadis gile je part xdpt mkn buah tu.takziah.

Ijan said...

aku pun dah kempunan nak makn buah2an kat umah...
waaaa, ingtkan bleh blik tp x leh...
cdey =(

Coffee and Sugar said...

Hehehe....kene quarantine jgk rpnye?

Mujur la aku non-resident.

Cuti dari 22/7 - 2/8

Sronoknye!!!

nadhira khairudin said...

paan : mmg sadis pun..sakit tengkuk mengait buah rambutan..skali sume dpt kt kakak aku...waaaaaaa!!!~~

ijan : xpela ijan...nk wat cmne...

fido : cett..serupe xkuarantinla mcm tu...nk balik gak~~~waaaaa!!!

zarifah si rakan said...

hahaha
sadis2!
sabau ye chomel~
in this one week, wat la note ke or study ape yg patut..
x pun tgk dload drama..
kalau dah nk muntah sgt kebuhsanan mkn ubat tido n tido..
hohoho
ktsn kene tutup ngan kanvas besar for kuarantin (as if)

bersabarlah kamu~~~~~~~~

s a n g a i n A said...

hehe.. kesian ko..
takot gak ni.. rumor has it kt ofis kakak pon da ade yg positif h1n1..
mintak2 bole cuti tp gaji jalan!
sibaik laptop da kasi ko blk..
klo tak lagi la ko bosan

nadhira khairudin said...

tau xpe kak oii...
mslh smlm da settle lom??~~
buat org risau jek~~~

tp sedey gakk..
bersusah pyh mengait rambutan kt umah wan...
pastu da siap mimpi dpt mini bar da..
waaaa!!!~~~~