Thursday, March 25, 2010

sejak 21 mac :



post kali ni adalah berikutan perbualan dgn cik sarinah pg td di cafe ukm kkl

kitorg tgh duk kt cafe yg sgt lengang
konon2 nk breakfast
so, sarinah amik 3 biji kuih and duduk depan saya
saya bgn dgn harapan ada nugget tp xde
so beli sebotol air mineral and duduk smula

sarinah : minggu ni,aku perasan kau bfast air kosong je..xlapar ke?
nad : bkn xlapar..xde mood nk mkn..nugget pun xde..mmm..sejak 21 mac aritu lg
sarinah : aah..aku pun perasan sejak hari ahd aritu, ujan je hari2..time hari ahd aku kuar bilik tgk mendung,aku da fkir dlm ati da,nadhira g anta azeezie,mendung je...
*seriously,aku igt aku sorg je yg perasan asyik ujan je sejak ahd aritu*
nad : tu la sarinah..berkat aku join program Bumi Hijau..alam sekitar memahami perasaan aku..
*for sure both of us ketawa pas statement yg ntah ape2 ni =D*

tp mmg pun,
mcm sarinah ckp, ada prkara yg da berubah especially on me since march 21st
i never thought ade org akn perasan
but then, sarinah is a well-known to be observant
so obviously die bley pick up changes dlm kalangan kitorg
what more saya yg sentiasa berdampingan dengan die =D


so, here's the list,
sejak 21 mac :

  • ujan turun every evening..kadang2 tgh hari tu panas terik,tp ble petang je ujan turun..maybe diorg pun kesian tgk saya murung je sepanjang masa
  • saya bfast air kosong sahaja..seriously xde selera..time dlm bas,lapar sgt,tp ble smpi cafe,air mineral jgk yg dibeli..haih~~
  • saya xpernah off ym saya..terima kasih abah kerana mengurniakan saya blackberry..jika tidak,lupaknla niat utk online 24/7
  • cik V kesayangan saya ni pun xpernah pdm..menyala je..pastu kuar 15 biji buih terapung2 kt desktop..then screen jd gelap...ble tekan enter,terang blik..
  • saya belanja makan kurang drpd rm5 1 hari..ini bagus jgkla..bley berjimat cermat =D
  • saya belum pernah charge hphone sony saya..bateri sentiasa ada je..maybe sbb xgne kot...mesti abh happy tgk bill saya bulan ini =D


saya pun xperasan sume ni mule2
ble sarinah mention pg td, bru saya sedar ble dia da xde dpn mata, mcm2 berubah
sekarang saya tau, mcm mne besarnya impak kehadiran dia dlm hidup saya

betulla ape org ckp

kita cuma akan sedar betapa berharganya seseorang tu dalam hidup kita ble dia da xde depan mata
waktu tu la kita akn rasa menyesal for taking things for granted


*huhu..nadhira jiwang tatkala exam cuma 1 minggu lg*

dah2
saya mahu pergi belajar
dan berharap agar hujan xlg turun hari ni

kerana kata sarinah,
"bila hujan x lg turun, maknanya nadhira da adapt and gembira semula"



till then


with love


6 comments:

Afieza Azmi said...

sampai macam tu skali ke? kesiannye kwn aku neh. takmau la sdey2. exam nak dekat dah ni. happy selalu k. 2 tahun xlme. :)

nadhira khairudin said...

huhu...bru 4 hari kot..mcm ni la keadaannya cik fieza..kt klia aritu je nmpk oke..blik bilik da jd ntah ape2 da..huuuu~~~

doakan aku lulus fieza ye!!

sarinah said...

nadhira, pagi ni cerah je, xtau lg petang ni mendung ke x... tp kalau still cerah,agknye awan pun da kehabisan air hujan nk diturunkan lg... =)

da2, g study~~

nadhira khairudin said...

sarinah,aku ske alasan kau knape ujan xbley turun ptg ni..menarik.. =D

oke sarinah..saya pg study sekarang!!

pingu comel said...

another thing!
time dinner td, ko makan x abes.. which is soo not you huhuhu..
slalunye pinggan ko plg licin...
tape2, ade hikmahnye sume ni..
ko bole jimat duit, n bole kurus(sy sgt jeles neh)

nadhira khairudin said...

hey, sape kamu pingu comel??
bkn kamu pingu kurus ke????